Månen


Månen i mitt liv
Ja, nattens sol är hon


Månen har väl nästan alltid haft betydelse för oss människor.
Den är vår ju närmaste himlakropp.
Hur stark är inte månens dragningskraft?
Den förändras, försvinner och kommer troget tillbaka.
Hur många kan vara oberörda när de ser fullmånen?
Ibland framstår den oändligt stor på sin väg upp.
Visst, det är bara för att man då kanske har föremål som träd eller hus att jämföra den med, men ändå.
För mig är den STOR.

Förr hade man lite olika teorier  om hur månen blev till, som man idag till stor del har frångått,
Jag tycker att den här är bra. Den passar liksom in. 

Att månen och jorden blev till i samma område när solsystemet bildades och att de skulle kunna vara en dubbelplanet.

Månen i mitt liv är Lotta. Hon är just så fantastisk och så stor i mitt liv.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0